De första penseldragen

De första penseldragen på min allra första Marilyntavla är nu gjorda och de har tom hunnit torka för länge sedan. Det vita är målat i stora drag och nu ska det svarta på men jag tvekar. Ska jag verkligen göra den svartvi/grå eller ska jag göra den i en annan harmoni? Hon känns så ledsen när jag kollar på bilden att tanken om en "genomskinlig" tavla have crossed my mind och då i tonerna vitt, grått, silver och rosa.

Har ju en idé om en "bling-bling" Marilyn men är det hon? Tror inte det. Denna verkar bli så sorgsen. Undrar varför? Bilderna jag kollade på för att få till hennes ansikte var sexiga och glada men min blir deppig..Hm, jag kanske inte är så pigg själv idag efter allt som hänt idag och den lilla sömnen jag fick inatt (och igår natt och...)..

Work in progress som en del säger, vi får se hur det går. Har iallafall en känsla av att det blir fler av just denna sorgsna Marilyn i olika stilar och andra mer galna. Kul är det iallafall men vissa uppenbara verkstölder gör att man också funderar på vad som är värt att lägga upp på bloggen. Hur skyddar man sina verk? Finns det nåt STIM för tavlor? Det skulle det finnas tycker jag. En bild tagen vid tillfället, jpeg på en CD och sedan posta till sig själv...why not?

Vet ni om det finns nåt?

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback