HUR TAR MAN BETALT?

...har nu fått förfrågan om 3 beställningar på tavlor/teckningar men jag har ett stort frågetecken! VAD TAR MAN BETALT? Jag har ju aldrig sålt alster förut och då är det rätt knivigt att göra en analys över vad det är värt. Givetvis handlar det först och främst om materialåtgång (canvas, färg o.s.v) men sedan ska det väl in arbetstimmar på det :-) Ju mer arbete, desto mer kostar det, eller? Who knows? Kanske någon därute i cyberspace vet?

Har Googlat lite så jag vet väl ungefär och "kompispriser" är ju en självklarhet men det vore kul och nyttigt att veta lite mer om den ekonomiska biten. En del säljer ju på Tradera och då kan man ju välja utropspris men om man har jobbat på något länge, känns 1SEK i startsumma rätt så konstigt. Visst kan man lägga ut fastpris eller en högre startavgift men då har man inte lika stor chans till försäljning, säger de.

Hur som; har inte för avsikt att göra detta till en buiss, utan tycker det är skoj och avslappnande att rita och måla. Om det sedan dyker upp lite uppdrag till tex födelsedagspresenter, doppresenter, examenspresenter, julklappar o.s.v. ja, då är det väl inte fy skam, så länge men anser att man har lusten och tiden :-)

Vad pillar jag med just nu då? Jo, jag konverterar en av mina handritade teckningar till Popartliknande bilder i Photoshop :-) Faktiskt rätt skoj :-) Ni får se resultatet senare idag!


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback