...Alive (& kicking..)

kan man väl sammanfatta den senaste tiden? Det går framåt och mycket planeras och mycket förändras och annat funderas över medans en del totalt förkastas. Precis som vanligt med andra ord? Ja, kanske.
Tiden går och helt plötsligt är jag i 21+5, (och det har sparkat läääänge) kom igen...snart är även denna skrutt i magen ute och då finns inte längre någon anledning att inte träna stenhårt.. Ja, ni minns mitt 40-års löfte va? :-)

Igår var jag och familjen på dop ute i Haninge då min bästaste Ninas son Tim döptes. Det var sjukt skoj att träffa familjen och anhöriga som jag inte sett på så länge och som Peter sa; "vi kan väl sammanfatta det med att vi ses för sällan". Kunde inte sagt det bättre själv. Det måste bli ändring nu. Skulle varit så mkt lättare om jag ägt ett körkort, så det får bli ett mål innan 40 oxå. MÅSTE ha ett. Speciellt som jag är så åksjuk att jag mår illa så fort jag liver på en buss eller tåg och proppa i sig åksjuketabletter hjälper ju fint när man bara somnar av dem :-(
Anyway, vi sa att vi absolut skulle ses idag. Gissa om vi lyckades hålla det?

Idag kom min kära sambo hem med en tidig födelsedagspresent :-) Ett par svarta Converse All Star, jiiihooo! Blev jätteglad och så nöjd trots att jag upptäckte att storleken jag själv provat ut tidigare var liiiite för stor hahaha Men det e bara att fixa i en sula. För byta till mindre gör jag inte när jag e gravid. Vet sedan tidigare att det kan hända konstiga saker med kroppen haha.. (huga faktiskt!) Vi kikade runt lite i centrum och träffade även mormor och moster en sväng.

Har lekt med sonen hela dagen (efter min härliga sovmorgon som jag förunnades av min kära sambo) och hans favoritlek just nu är att sopa. "opa bopa" och det ska det göras överallt. Bakom stolar under bord...u name it. Eller så är det "buuuh" som gäller; titta på bussar genom fönstret. Om man inte ska bli jagad såklart och pussad på hakan :-) Ääääälskar honom ofantligt. Inget annat är ens i närheten.

Fick lite beiga nyheter tidigare idag men jag hoppas på att det löser sig snart.. Annars är det rätt mycket som vanligt och jag funderar mkt på hur jag ska ordna med den sociala biten. Måste hitta ett sätt. Saken är den att det beror mycket på sonens rutiner och även min åksjuka. Jag kan inte åka långt, helst inte alls nu när jag dessutom mår halvkrasst pga graviditeten ibland. Att göra något innan 12-13 (eller supertidigt) är egentligen omöjligt då Alexander sover på dagen och inte kan slappna av på ett fik tex. Men på något sätt sak det väl gå att trixa med planering och tider så man kan träffa folk igen. Känner ingen som varit så isolerad som jag. :-/ Och gå ut på kvällarna orkar jag bara inte... Då sitter jag ju oftast med text och sånt oxå.

Men nu ska jag inte skriva längre. Det är dags att vila lite och fundera på lite frågor som ska besvaras imorgon på mötet kl.11. Det är det första riktiga steget mot ett nytt sätt att arbeta med vissa frågor-vi får se var det leder.

C ya!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Till att du inte känner någon som varit så isolerad som du kan jag säga: Hej! Välkommen till min vardag. Min graviditet har vart hemsk, har mått så dåligt så att jag verkligen bara legat isolerad hemma. Kan nästan räkna på fingrarna hur många gånger jag träffat folk sen 25 veckor tillbaka. Inte hur kul som helst, men man orkar ju inte ta sig överallt längre. Till slut kommer man väl fram till en balans, men hemma måste funka först.

Stay strong yo.

2010-05-01 @ 12:04:31
URL: http://clnea.blogspot.com

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback