Karma

Vissa verkar inte påverkas av detta men jag tror att alla gör det. På något sätt, någon gång i livet. Vissa gör dessutom så stora fel att jag tror att Karma behöver tid att hitta lämpligt tillfälle för att upplysa den skyldige om vikten av dess begångna "synd".

Inget religiöst men "lagen om balans" och jämvikt känns som den tillämpas på alla plan och så även i negativa respektive positiva aktioner. Det följer universiella reaktioner på dessa tror jag. I en del fall undrar jag vad Karma ska hitta på, då det kan vara tunga grejer att balansera upp. Sånt man bara inte gör. Mot någon. Och allra helst inte mot någon så oskyldig och oförstörd.

Det övergår mitt förstånd att man kan låta egoism styra och förstöra såpass att man blint tror på sin egna förvirrade uppfattning om vad det innebär att vara vuxen och ansvarstagande. Att man kan vara så enormt fokuserad på "jaget" att allt annat runt omkring enbart är bihang som ska anpassa sig efter ens nycker och utfall.

Den totala avsaknaden av insikt och förståelse men framför allt; förmågan att sätta sig själv i andra rummet, gör dessa personer olämpliga för vissa ändamål och det visar sig på ett eller annat sätt. Kanske inte direkt. Kanske inte inom de närmsta åren. Men jag är säker på att de får betala på ett sätt som kommer få det nyfunna samvetet att gnaga ända in i benmärgen, fram till den dagen de tar sin sista suck. Men då är det försent för deras del medans livet rullar vidare. Åter i balans.


Kommentarer
Postat av: Yvonne



Jag hoppas också på karma. Det du beskrev i inlägget här är en person jag fått uppleva nu. Så man funderar mycket på karma, varför de inte finns rättvisa och hur en underbar person kan få ta så mycket dåligt.

2010-08-16 @ 23:42:56

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback