Lekt med designen

På bloggen som ni kanske märkt. Inte mycket men ändå lite ändringar och korr av sådant jag bara varit för lat för att ta tag i. Måste börja praktisera mina kunskaper mer nu när nedräkningen snart börjar. Tiden fram tills bebbe nr2 börjar förskola ska ju användas väl, må jag säga.

Alla har ju förstått att min avsikt är att vänta med förskola så länge det går och känns bra både för mig och barnen. Dvs att stimulans ändå kan uppnås och jag kan vara en bra mamma. Men trots detta är det ändå så att det nu börjar bli nedräkning och då ska saker betas av inför nästa steg.

Jag läste Webdesign och Företagsekonomi förra mammaledigheten. På distans, på nätter och tid då Alexander sov. Om någon trodde att det var lätt, kan jag meddela att mina MVG fick jag inte utan kamp mot sömnbrist och många stunder av ordentlig fokusering. Denna gång är jag glad om jag lyckas med ett ämne men mitt mål ligger längre fram; interaktionsdesign eller likande på yrkesnivå..

Under tiden tänker jag plugga på egen hand. Praktisera och testa mig fram via alla info som finns tillgänglig på nätet. Och det är MYCKET. Den som vill kan bli pro på det mesta utan skola men självklart vill man ju ha betyg och underlag för att kunna slå sig fram på marknaden. Starta eget ska jag oxå...detta blir en mycket omtumlande tid men framtiden blir som man planerar, om man vill och orkar.

Natti..

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback