MAMMALEDIG

Ordet kan ju definieras på olika sätt. En del tar hela ordet och sprider det över hela dygnet under en lång tid. Andra låter det påverka hela den tiden barnet/barnen är i vaket tillstånd och jobbar/studerar den tiden de sover. Då tycker jag att det kan kallas modifierad mammaledighet men ändå lika fullständig, då det inte går ut över barnens tid.När jag pluggade var jag helt slut kan jag åter en gång understryka MEN jag masade mig upp varje morgon ändå trots sömnbrist på en skala med stjärnstopp.

Nu är det ändå dags att trappa ner lite på tempot igen. Jag hinner inte göra ALLT jag vill innan nya bebben kommer och det är OK. Fysiskt är funktionen enormt nedsatt och status på värk och liknande gör att jag är tvungen att sakta ner mer än hjärnan vill gå med på. "Framåt, framåt"...Man strävar efter utveckling och inser inte alltid att man är en del av den, i en annans liv. Barnets liv. Att man faktiskt ger oavbrutet och ska vara stolt över det. För där går det hela tiden just "framåt".

Avrundar dagen och kvällen men en tanke till någon ett par mil härifrån. Någon som säkert är rädd och mycket osäker på vad som händer just nu. Det skär i hjärtat att veta och höra vad hon utsätts för och vad hon undanhålls men sanningen kommer alltid fram.

Tids nog.
Var så säker.

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback