NAMN

Att hitta på namn åt killar är inte det lättaste, om jag får säga min åsikt. Alexander var lite speciellt, för det har liksom funnits som en självklarhet i.o.m mitt grekiska ursprung och det faktum att man gärna ärver morfars namn som barnbarn. Sen var det faktiskt ett namn jag tycker funkar både som vuxen/barn och det låter snyggt när man presenterar sig, i olika sammanhang. Dvs lika OK i olika yrkesval t.ex. För hade det inte varit ett namn jag inte gillade; hade det inte kommit på fråga ens en gång!

Nu när plutt nr.2 är på ingång och snart ute ur ugnen, är det ännu oklart vad som ska bli dennes konstanta följeslagare genom livet. Hm. Vi har ett enda förslag än så länge som känns OK om än långt; Maximilian. Det funkar med Alexander och det låter fint när man säger det. Men är det rätt?

Vi har sagt många namn högt och insett att det ena låter "för" brittiskt det andra för "U.S" det tredje si och så osv. Med Alexander och Maximilian får man ju även 2 smeknamn som faktiskt inte klingar illa. Alex och Max låter ju inte hemskt direkt; det blir ju faktiskt "rena" namn av dem.

Nåväl, vi får väl se.
Har ni några andra förslag är ni välkomna :-)

Kommentarer
Postat av: anne

Maxmillian and Max for short, blir ju jätte bra! <3

... hemskt väder idag! ...

2010-08-07 @ 20:27:03
URL: http://anneb.blogg.se/
Postat av: Johan

Samuel och Vincent tycker jag är fina namn! =)



Kramar

2010-08-08 @ 14:31:37
Postat av: shiirii

Många som heter Maxillian kallas ofta för maxi. Och i skolan hade vi en halvgrek som var galet snygg. Jag var 14 år och han var så fin och hette maxi :D



Så de funkar ju :)

2010-08-09 @ 02:48:51
URL: http://shiirii.blogg.se/
Postat av: Verah

Hihi jag tycker Alexander och Max är jättefina namn eftersom min vackra pojkvän heter max Alexander, hihi! Svårt det där men Maximilian är jättefint, så jag tycker det verkar som att ni har hittat rätt! =) Fått Iphonen än? Puss

2010-08-10 @ 14:16:29
URL: http://verah.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback