..Jobbar på

..i oförändrad takt. Har flera gånger undrat om jag inte borde slöa någon stund men jag har ju inte TID! Helt galet att det ska vara så men men..det är självvalt och framförallt; det leder frammåt och mot bättre tider. På flera sätt. Hann med en liten fika med sambon medans mormor passade Alexander för första gången på över 3 veckor. Gammelmormor, jultider osv har gjort att det inte blivit mycket sådant :-)

Jag tror att både Alexander och mormor hade ett kärt återbesök idag medans mamma och pappa drack en latte och även hann med att kika på framtida investeringar. Dvs när ekonomin tillåter efter flytt osv. Ska ju börja jobba mer nu men pluggar inte mindre för det..

Måste göra arbetsprover till ansökan till min "dröm-kurs". Drömmen blir dock lite solkig när jag tänker på att dagiset kommer att börja då. Ja, inte som för de allra flesta som tur e. Jag kommer bara ha honom där på deltid så att det mer blir lite lekplats och mormor kommer också finnas tillhands. Skolan är uppdelad så att det första året enbart är 4 tim i skolan. Det betyder att jag kan pusta ut :-) Sedan kommer arbetsplatsförlagt praktik som jag ska fixa så jag kan ta på deltid på plats och deltid hemifrån..

Well..OM jag kommer in vill säga :-/ Annars ska jag hoppa på tåget att starta eget direkt och då blir det nog ändå som jag vill.. Bestämmer ju mina arbetstider själv..

Ja, det är DÄRFÖR jag aldrig svarar i telefon längre och därför jag ser så trött och sliten ut nu för tiden. För att jag kämpar med alla krafter jag har, för att det ska bli som jag vill. Både för min men mest för Alexanders skull. Hans bästa står ju i centrum. Någon som har missat det?

Nä men GUD...klockan...GODNATT!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback