..Kan man vara så här trött?

Nästan overkligt trött.. Har jobbat och nu dansar orden framför ögonen på mig medans jag ler åt gamla minnen jag skrattat hjärtligt åt denna kväll.. För 20kg sedan hade jag galet skojigt!! Ler ännu.. :-) Nej.. hehe.. Inte pga av vikten men i sällskap med min bästa vän och alla äventyr vi delade tillsammans! Vilken tid vi hade! Världen var vår! Nu rycker vi på axlarna åt det mesta förutom våra respektive barn, sambos och familj och vi önskar drama långt, långt bort, lugnet innanför ytterdörren och är tacksamma för livet i fått..för..

Livet går snabbt.. Rusa inte förbi halva utan att memorera vissa saker.. Bra som dåliga. Jag har luckor som är stora som avgrunder.. Minnet är selektivt och man prioriterar det man tycker är värt att minnas. Därför finns stora svarta hål där oväsentliga händelser eller sådant som varit svårt eller onödigt, hamnat och ännu mer nu, sedan man blev mamma..

Ja, sedan dess är det inte mycket som kan mäta sig med det och de minnen som gör det; som är av slaget man aldrig glömmer eller vänner som förblir i djupet av ens hjärta, trots distans och vardagens rutiner... Skönt att man känner så här, så att man kan uppskatta varje dag man får..inget är garanterat men jag önskar innerligt att få vara med så länge det går ;-)

Godnatt..

Kommentarer
Postat av: Daniella Ibis

Ja, man ska verkligen ta vara på varje dag. Vara här och nu. Det är så viktigt.

Jag sitter och väntar på att mina tjejer ska vakna.. dom sover fortfarande sömntutorna :), men det blev en sen kväll igår..

Ta leme, filakia!

2010-01-10 @ 11:12:20
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback