Vad jag vill

och vad jag behöver är helt olika saker ibland men oftast samma sak. Allt jag vill OCH behöver EGENTLIGEN är ett lyckligt hem med friska familjemedlemmar, mat på bordet och helst lite sol på himmlen. Inget annat kan göra mig mer fullkomlig än kärleken i min sons vackra ögon och känslan av att det finns ett harmoniskt lugn i hans blick. En bekräftelse på att han mår bra. Att han är fylld med mysiga, busiga känslor.

DET kära vänner gör mig nöjd, glad och lycklig. Hur mycket pengar jag än skulle ha, prylar osv skulle inte betyda ett skit ifall olyckan var och tassade i vår boning-så BORT BORT BORT ska den hållas med positiva tankar och ödmjukhet inför varje dag vi får på den ljusa sidan av livet.

Det är fredag och dags att sova men dessa tankar ville jag förmedla när en stor del av Sverige söker lyckan ute på krogen och stänger av sina barriärer till förnuftets dal med alkohol i för stora mängder.. Hellre en varm famn i en stor mysig soffa, än en kväll ute i kylan bland människor som egentligen inte är sig själva eller vet vad de vill i livet..

Tycker synd om dem som söker utan att förstå att svaren finns inuti. Att det egentligen inte är så svårt att veta om man vet var man ska börja leta. Ja, inuti. Börja med dig själv innan du dömer andra, innan du söker andra, innan du ens tittar ut från dina ögonfransar..

Sov så gott..

Kommentarer
Postat av: ZuperNini

Mys med familj är grymt! Att gå ut och festa med vänner kan vara lika grymt som att stanna hemma o mysa, beroende hur man definierar 'festa'...det behöver inte vara så att man e ute på krogen för att söka lycka.....eller?



Love Always...

ZuperNini

2010-03-20 @ 12:39:03
URL: http://www.zuperini.blogspot.com
Postat av: IRINI

Sant Nini, inte alla som söker lycka ute i form av relationer men jag tror det handlar om NÅGON form av lycka...Avslappning, flykt från tillvaron eller bara nöje med vänner. Dock har jag sett det motsatta i de allra flestas ögon när man jobbat ute så mycket..kramiz

2010-03-20 @ 17:54:36
URL: http://mythoughtsmyart.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback