Ruttna i helvetet!

Tack Gode Gud att man inte slutar reagera lika äcklat och djupt som alltid. Att man inte känner sig det minsta avtrubbad när detta obeskrivliga ämne kommer på tal. Detta vidriga som får fortsätta förekomma utan att RIKTIGA åtgärder sätts in. VI KAN FÖRHINDRA DETTA!!! VARFÖR GÖRS INGET HELHJÄRTAT????

Artikeln får det att vända sig i magen på mig och tanken på att sätta in mitt barn på förskola är just nu miltals från ens en tanke. VARFÖR? Ska jag lita på att allt är OK just DÄR? Hur ska jag veta att inget kommer att ske? Att det inte finns en ulv i fårakläder som leker "Ole dole doff" mellan barnen?

Jag har haft tanken förut och undrar; VARFÖR finns inga "högteknologiska" förskolor? Där rummen är övervakade med kamera, videoinspelning digitalt så att det inte GÅR att genomföra dessa förbannade, hemska övergrepp? VARFÖR finns inte den övervakningen??? Det är ju det ENDA som kan garantera att pedofilerna inte KAN göra något utan att bli upptäckta! Och vid utflykter skulle man alltid gå 2 och 2 på toaletten tex. Så att inget kan ske där heller!!!

Jag förstår inte varför detta inte är lag på nu i dessa vidriga tider? Vem vinner på att INTE ha övervakning av barnen? VEM/VILKA förhindrar detta? Man undrar ju vad dessa människor har för sig....egentligen. Nu kan det låta som jag dömer all personal i förskola/skola. Självklart inte. De som är "normala" har nog inget emot att övervakning sätts upp. (om de inte tillhör skalan som inte kvalificerar sig som BRA förskolelärare vill säga..) Det skulle ju enbart betyda att förtroendet ökade och deras egna inhemska problem minskade. Ingen dålig deal.

Drömscenario: sätt upp övervakning, ge föräldrarna inlogg så att de kan "kika in" på förskolan och se sitt barn (självfallet under krypterade/registrerade inloggningar), och ge tillgång till inspelningar om misstankar om brott finns ändå. Jag tror att situationerna skulle minska drastiskt. Eller så kan vi fortsätta ha det så här och låta pedofiler frossa bland våra änglar och glufsa i sig våra barns liv, till ett straff av 2 år...

Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller verkligen med dig!

Jag kanske låter fördomsfull men när vi kollade förskola till Nova så va ett krav från vår sida att alla pedagoger och barnskötare skulle vara kvinnor. Sen fick vi gå på magkänslan när vi träffade dom.

Vet att det händer att kvinnor förgriper sig på barn oxå men inte lika ofta som det är männ som är boven i dramat.

Men att övervaka så som du beskriver skulle vara toppen och bespaara en en massa oro.

2010-05-12 @ 22:30:24
URL: http://upinhere.blogg.se/
Postat av: Sanna

Håller med dig om att det borde finnas övervakning, skulle dock inte vilja att föräldrarna hade ett eget lösen för att kunna gå in och titta, skulle nog känna mig ännu mer otrygg i det, tror oxå att det skulle göra fröknarnas jobb omöjligt då dom kanske inte har samma regler som man har hemma, och det verkar inte alltid alla föräldrar förstå :O) Tycker dock att förskolan skulle kunna övervaka och sedan göra kontroller av övervakningen. Det skulle även för en själv vara lite intressant att se hur sitt barn beter sig på dagis :O)

2 år är en piss i rymden, tycker att det är galet att det är hårdare straff för ekonomisk brottslighet än tex. våldtäkt/övergrepp m.m

2010-05-12 @ 23:07:42
Postat av: Carro

Jag håller med irini!! HELTsjukt att inget händer. Varför reagerar ingen mer så man får upp övervakning där det behövs?!

Och dessa människor som gör dessa övergrepp,, de måste ju känna att ngt är fel?! Eller?! Ja jag fattar inget heller, vart är världen på väg!?

2010-05-13 @ 01:24:52
URL: http://carramelle.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Håller helt med. Dock måste jag väl säga att "dessa hemska tider" inte är hemskare än andra tider, det har alltid förekommit sådana hemskheter överallt. Men nu när man kan prata om det högt och verkligen vet om att sånt föregår tycker man ju att det borde utvecklas bättre åtgärder, som kameraövervakning till exempel.



Det är alltid samma tjafs som gör att ingenting händer, tid och resurser, ingen vill lägga pengar på någonting som inte redan klubbats som självklart, och inte ens sånt egentligen. Allt jävla tjafs om pengar. När ska folk ta ett steg bort från det och inse att det finns saker som behövs göras även om det minskar klirret i kassan?

2010-05-29 @ 00:39:47
URL: http://clnea.blogspot.com

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback