"ÄRNA"

Det står en "ärna" i köksfönstret redan. MM en julSTJÄRNA men Alexander säger "ärna" så det fick bli rubriken idag. Mysfaktorn ökade direkt med 100% så nu har jag beslutat mig för att förbereda julpyntet och tom sätta upp det en vecka "för tidigt" istället för att som vanligt vara ute i sista sekunden. (Julstjärnan är från Claes Ohlsson och kostade 149:-)


Första julen i denna lägenhet och en helt ny färguppsättning gör att jag måste planera lite. Har tidigare kört på min gamla gröna traditionella plastgran (ja plast...!) som jag haft i min ägo i mååååånga år men nu har jag gjort ett färgbyte. Vi köpte en VIT julgran från Bauhaus (229:-) då prisskillnaden var ganska markant (399:-normalt) och nu väntar den tålmodigt i sin förpackning. 180 cm räcker gott och väl med den placering den kommer att få... ;-) OBS! Hittade ingen bild på 180cm granen så nedan är en gran från Rusta som är 210 cm lång (349:-).


Ett problem uppstod dock. Julgransbelysning i grönt går ju inte att använda. Tyckte heller inte att tanken på silverkabel i granen är en ultimat lösning så jakten på helvit ljusslinga började. LED:ar fanns i silverkabel och andra pråliga färger men jag ville inte ha något som stör färgsättningen i granen så det var bara att fortsätta leta. Gav faktiskt upp ett tag och tänkte köra på den gamla gröna granen men VOILÀ - äntligen hittade jag vad jag sökte.



Nu återstår det "jobbiga". Har ett gäng guld(julgrans-)kulor som jag inte gillar och dessa sak få genomgå en makeover.. Letade efter en speciell färg men hittade det ingenstans så irritationen ledde till initiativet att helt enkelt skapa min vision själv. Hoppas att det funkar det jag tänkt mig, för att pyssla till MÅNGA julgranskulor blir ett terapiarbete sällan skådat :-) Men om allt går vägen så har jag en personlig julgran i slutet på tunneln ;-)

Grundarbetet kommer att vara det tråkigaste men pillret kan jag ta lite då och då, så det känns inte lika bökigt. För att ge er en hint kommer kulorna att spraymålas i önskad kulör och därefter dekoreras så "Hej Panduro"-säger jag med siktet ställt på glitter och annat..

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback