Nyheter

Det låter ju som det kommer världens bombnedslag när man skriver en sådan titel men det är bara små nyheter i min ganska snäva vardag just nu. Fast ändå inte...det Är ju ändå ganska kul saker hihi..
Ja, jag fortsätter att baka och jag har gett bort både muffins och toscabullar till familjen bland annat och numera plockar Alexander bland alla byttor och redskap följt av en harang ord. De enda jag fattar är "nam-nam", "titta", "koka" m.fl. Kontentan är ändå; laga mat och baka vet han hur man gör nu haha :-)

Apropå Alexander;
Favoritleken är vattenbaserad. Han står helst av allt vid handfatet och häller vatten mellan olika plastmuggar eller på sig själv med ett leende och ett rungande "Bajdaaaa" (Baaaadaaaa) eller så häller han ut det på vardagsrumsbordet (om jag tex byter blöja på Julian)-för att sedan hämta hushållspapper och torka :-) Ja, han städar ännu och säger ännu "popa" om att sopa hehe..


Han kan hela alfabetet nu lillkillen. Helt sjukt. Han kan inte hela ordningen men vad de olika bokstäverna låter som och bara det är ju kul :-) Mamma är stolt!! Inte för att han kan det utan för att han lärt sig det genom att själv visa intresse för att lära sig det. Han säger; "A-J däruppe" när han vill åt alfabetsleksakerna han har. (De har vi placerat högt upp p.g.a. små delar)

Han är inne i en period (pågått typ 3 månader nu) där han vill/ska göra allt själv och det blir högljudda protester när det är saker han faktiskt inte får prova. Annars är jag så att han får testa sig fram på det mesta. Om man står bredvid är det ju ingen fara resonerar jag och han ska ju inte vara utom uppsikt ändå så-no harm done :-)

Åh det finns mycket att berätta om honom men jag ska vara ärlig och kommer inte på allt för att räkna upp det. Han bara är bäst min skrutt och inget jag analyserar vidare haha :-) För mig är det viktigast att han är glad och lycklig och jag hoppas att förskolan i grannporten är något för oss...
Ja, förskola. Vi ska på öppethus i en enskild förskola som inte har en egen gård utan är på olika ställen varje dag. Det finns ju så många gårdar i området att det finns en del att välja på. Undrar; är det bra att inte ha en egen gård, spelar det någon roll eller är det inte alls att rekommendera? Ni med erfarenhet-tell me.. Tanken är iallafall att han ska få gå sina 3 tim/dag från årsskiftet för att jag tror att han behöver kontakten med andra barn nu och chansen att få busa av sig på andra sätt än de vi har praktiserat hittills :-)

Fler nyheter; har lite musik på G som jag kan länka till när allt är klart och jag planerar att vara igång igen med lite sång den första veckan i November.. Kärt återseende hoppas jag hihi :-) En gång per vecka är planen.

Var även i studion i veckan och träffade min kära kollega Dimman. Vi spelade in lite dubbar och körer på en låt vi satt i Grekland :-) Dock var dessa körer lite svajigare än normalt hm...mina muskler har inte återhämtat sig ännu...på lååånga vägar och det är tufft att inte få träna än..smygstartar nog i veckan hihi...

Vad mer?
Det ska installeras diskmaskin i veckan så vi har en del bök framöver men oj så tidssparande att slippa disken som jag tycker har ett eget liv. Den exploderar ju efter ett enda mål :-( Inte skoj alls även om det ska erkännas att min kära sambo är den som fått stå för disken under en lång tid. Mina leder orkar i 2 minuter sedan kan jag inte greppa tunga kastruller och tallrikar längre. Sjukt att reumatismen är så smärtsam :-(

Har köpt lite ljusstakar på IKEA oxå hihi :-)


Nu minns jag inte vad mer jag skulle skriva så jag återkommer strax..

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback