Träna

Ja, nu har jag smygstartat litegrann trots att 8 veckor passeras den 30 Okt..FÅR ju inte träna innan dess men måste börja kurera min rygg så jag börjar försiktigt nu. Har fått ett träningsband av Josefin (naprapaten) och tänkte lite tufft att det skulle bli piece of cake... Haha ja det hade det kanske varit innan jag blev gravid första ggn :-) Josefin sa: "Kör 10 horisontella och 2*10 diagonala" och jag kände nästan hur mina ögonbryn åkte upp i pannan av självförtroende... Samma ögonbryn gav uttryck för djup chock när jag höll på att DÖ av utmattning efter bara 15...då var det 15 kvar..hahaha :-) MOTIVERANDE minst sagt...


Sedan uppmanade hon mig att skaffa en balansboll för att långsamt träna upp bålen och magen som så länge varit i uttänjt läge. Det kommer ta tid men man måste börja någonstans och absolut inte skynda sa hon, när man har hormonkaos i kroppen. Så länge man ammar går inte ligament osv tillbaka snabbt och det kan innebära skador om man inte passar sig... Man vilken boll ska man ha????? Finns så många bla Casalls och Energetics. Priserna är mellan 199-399. Men vilken är bäst? Någon som vet?


Den sista känns ju som ett skönt alternativ om man vill ha rumpmassage samtidigt som man tränar haha :-)
Skämt å sido...vad ska jag välja?????
Jungel...

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback