SLUTPROV

Nej. Det där med T-bana är inte riktigt min grej. Åkjuka kastar en stor skugga över nöjet att sitta en stund i en egen bubbla till ljudet av gnissel, brum och ett sorl av människors diverse rörelser. En avskild plats i tankens värld blir istället en ytterst närvarande känsla som är centrerad till magen. URK.. Det jobbiga är att det håller i sig länge efter en resa (som bara behöver vara 1 min..) och tabletter är inget alternativ då man bara blir sömnig. Inget jag behöver förstärka i min tillvaro direkt..

 

Jag hade god tid på mig innan att hitta till lokalen där slutprov skulle avges och jag syndade med en kaffe och en bulle (mm hoppade lunchen helt hehe) i väntan på att tiden för provet skulle infinna sig. Tröttnade dock snabbt på att sitta där så en sväng upp till skolan blev lösningen. Väl framme bekantade jag mig med en lattemaskin vars uppgift enbart vara att spruta ut kaffe. Egenskapen att snäll servera en platsmugg innan besatt den inte då ett miljötänk från skolan ersatt den med odiskade porslinskoppar 2 m åt höger..utan att skylta om det.

 

Precis när jag just satt mig ner kom en lärare ut från det rum skrivningen skulle äga rum i och erbjöd mig och de andra att skriva direkt (45 min innan utsatt tid). Jag studsade glatt upp och gick ensam in då de andra panikslaget ignorerade läraren med en fast blick i sina papper :D Hade inte behövts märkte de nog senare hehe.. Provet var pinsamt lätt. 4 min in i provtiden blev jag klar, inklusive kontroll. Kände nästa att jag missat något när jag var på väg där i från men icke..nåväl, klagar inte :D

 

Trots stressen att hinna hem och byta av sambo (som var hemma med mini sålänge) kändes det ändå som en skön stund i livet. Korta glimtar av vackra saker fyllde på inspirationskontot och trots tröttheten som klamrar sig i mig fast likt en murgröna längs en stuga, känner jag mig ändå stark och rätt nöjd. Kan ha att göra med den fantastiska "gula" sak som valde att visa sig på himlen idag och att ett lager kläder skalats bort.. Nu är det åter fokus på plugg då nya kursen startade i måndags och den är lite vassare än förra och dessutom i en mkt högre takt, nya ämnen m.m. Om 5 veckor är även denna klar så det är bara att dyka med huvudet före in bland alla termer i den typografisk världen :)

 

 

 

 


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback