LCHF och LÄSKIGA FAKTA

Ja. Nu är det dags igen. Denna gång har jag inga marginaler om jag ska vara OK i shape när jag fyller 40...inte så långt kvar nu så jag får go all in om det ska funka. (Säger jag och sitter på rumpan och bloggar..) Hur som känner jag att jag redan efter 2 dagar börjar må bättre av att sockret detoxas från min matmisshandlade kropp. Det är så lätt att hamna i gamla dåliga vanor men mest för att det är lätt.

Man kan det, har levt så länge med det att det går snabbt att svira ihop kolhydratrik kost. Nu ska jag lära mig motsatsen. Först LCHF sen GI/LCHF mix när jag är nere på matchvikt. Jag har läst mycket om detta men kommer först och främst gå på min häsla och min känsla i kroppen. Ett besök till läkaren är ändå inplanerat (läs fler läkare) så det kommer att vara under kontroll för de som oroar sig :)
Detta står på menyn ikväll:

Klicka HÄR så kommer ni till själva receptet som  faktiskt går att variera med andra tillbehör. I detta har man  uteslutit ris, potatis och pasta då dessa är riktiga  kolhydratbomber och då enligt LCHF inte hälsosamma för  kroppen.
Oavsett diet eller livsstil tycker jag att alla ska ta en till på  två länkar bara för hälsans skull. Jag tror inte att detta är  humbug. Det finns otroliga marknader (livsmedel,  mediciner...)som skördar  ekonomisk vinning på att vi äter  som vi gör i vårt moderna  samhälle och därför känner jag  att det finns underlag för att ifrågasätta alla. Inte bara de  som kommer med nya dieter utan även de som förespråkar  en allmän livsstil med kostråd till hela världen..

HÄR finns en länk till Matrevolutionen ur vilken du kan läsa första avsnittet gratis. Om inte det triggar nyfikenheten på en annan nivå än bara skönhetsideal så vet jag inte vad som skulle kunna få en att tänka till lite? HÄR (klicka till matfetter och läs om aceton, blekmedel i margarin ...mums?) står hårresande fakta om det bordsmargarin vi uppmanas att äta på våra mackor och ve och fasa sätta på våra barns..undrar vilka konsekvenser detta har medfört genom året..HÄR finns åter en tankeställare kring alla varningar som för mig faktiskt inte låter rimliga längre..jag ville iallafall inte fortsätta med margarinet när jag läste detta för ett år sedan ungefär. USCH!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback