En parantes

Ibland känns en tidsperiod i ens liv som en parantes. Inget speciellt har skett. En parantes för alla andra omkring betyder att tiden har stått stilla eftersom man inte syns eller är närvarande på alla fikan, events, stammisställen osv.En parantes för mig kan betyda att livet lunkar på utan stora utsvävningar. Rutin har tagit över och man är "go with the flow" istället för att styra händelserna i livet så mycket man kan..

En parantes är inte negativ och verkligen inte händelselös. Varje dag har fått guldkant av babyleenden, gapskratt från bussonen, roliga nyheter har ramlat in i brevlådan och även tråkiga beslut har inletts. Definitivt inte händelselöst men ändå inte full rulle som man kanske är van vid..

Vad har då gjorts sedan brödet i inlägget under? Jo mer bröd men med grövre ingredienser så att en bulle kändes som en hel lunch :-) Riktigt fiberfyllt kan man säga och färgen blev naturligtvis mycket mörkare. Gott men liiite för bastant om man inte ska stå sig länge på det.

Jag har varit i studion och jobbat lite på 2 låtar vi har på G just nu i Grekland som jag skrivit om tidigare. Det ska dubbas och köras och sedan gör min kära kollega Dimitris Stassos det stora jobbet med klipp och prodd. Grym som vanligt! Något mer om Melodifestivalen 2011 finns inte att tillägga ännu men det är spännande att invänta vilka som kommit med. Alla är ju inte offentliggjorda ännu. Vilken chock det var! Men nu börjar glädjen infinna sig så smått :-)


Jag har skaffat glasögon från Specsavers. 2 för 1 (exkl.antireflexbehandling på båda....) och detta pga av lätt översynthet som orsakar huvudvärk vid datorn tex. Har alltid gillat glasögon och nu har jag det hihi.. Så här ser jag ut i det ena paret.

Jag har dessutom hittat ett nytt nagellack som ni ser på bilden bredvid. Billigt som tusan då det faktiskt är HM...vet dock inte om det är så bra för naglarna så det låter jag vara osagt. Har ju annars lite krav med en nagelteknologutbildning i ryggen.. Färgen är så snygg nu till hösten och jag som varit ett big fan av svart, har nu ett alternativ som är minst lika snyggt. Har letat efter just denna nyans. Tidigare har det varit för röda toner eller bruna men detta är perfekt! :-)

Naprapaten Josefin Lindestål har åter gjort underverk med min rygg och hon kunde se förbättringar vilket känns positivt! Gud så skönt det knakade!!!! HEAVEN!!!! Längtar till nästa gång! Jag är människa efter ett besök hos henne och säkert 5 cm längre dessutom haha :-) Nej hon drar inte mig men min hållning förbättras efter varje gång! :-))) Mer om henne läser ni HÄR (eller klicka på bilden nedan):


What else? Jo, idag är magiska gränsen för att jag får börja träna igen. Givetvis i lugn takt till en början men ändå!!! Äntligen!!! Dags för planka varje dag. Det kommer ändå ta tid att återfå någon form på detta flubb... Hur jag ska gå tillväga står i stora drag HÄR men jag ska börja promenera mer. Dock inte bara med barnvagn då hållningen blir lidande. Måste fokusera på bålstabilitet först och främst så det är upprätt läge åtminstone 3 promenader i veckan.

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
STAMMIS

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback